Tv / Internet / IP telefoni // Forside / Debat / Tv / Internet / IP telefoni
nettet nede over 24 timerIndlæg fra d. 09.03.10 09:00 skrevet af Erling Andersen | Søndag den 7. marts ved middagstid faldt 'nettet' ud, (kabelindikator blinkede langsomt) restart af modem viste at fejlen var 'udendørs'. Mandag formiddag ingen ændringer. En opringning til Telia, ( betjeningen var høflig og hjælpsom), men ingen oplysninger , udover at ' min gade' ikke var fejlmeldt sammen med 'en del fejl i Dragør'. Det blev meddelt at en tekniker var på vej. Nettet OK sidst på eftermiddagen. Hvad skete der , og hvorfor varede udfaldet over eet døgn?? Med venlig hilsen Erling Andersen | |
nettet nede over 24 timerIndlæg fra d. 11.03.10 18:35 skrevet af Knud Berggreen | Hej Erling, Jeg har gravet lidt i det, for jeg havde ikke nogen problemer i søndags, og jeg sidder jo på samme net som du gør... Nettet var for så vidt heller ikke nede... Det er sådan at der er tre modemtyper rundt i boligerne, Docsis 3.0, Euro Docsis 2.0 og US Docsis 2.0. I søndags stod tabellen for UBR/downstream for modemtypen US Docsis 2.0 af. Så da jeg har et Docsis 3.0 modem har jeg ikke mærket noget, mens du må have et US Docsis 2.0 modem, og havde derfor ikke forbindelse. Jeg har aldrig nogensinde før hørt at dette skulle være foregået, så jeg kan godt forstå, hvis supporten ikke lige med et kan konstatere at der er et problem.
| |
nettet nede over 24 timerIndlæg fra d. 13.03.10 10:34 skrevet af Erling Andersen | Hej Knud.
Det stemmer altsammen, idet jeg hverken har bredbånd eller IP. US DOCSIS 2,0 = NTSC (US/TV) standard (6 MHz), antageligt den 'laveste speed' på nettet. EURO DOCSIS 2,0 = PAL (EUR/TV) standard (8 MHz) DOCSIS 3,0 = High speed opstream/downstream. Så et enkelt converter/driverkorts svigt er tilstrækkeligt. Tak for oplysningerne. | |
|
|
|